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  • Blogirls

  • Galmoni

  • Girls Blogger Style

  • Blogirls

    ブロガールズ

    『Blogirls』は2009年7月、結成されたパワーブロガー集団です。当時、携帯でブログを書き10〜20代女性から絶大な支持を得て影響力を持つ“一般の女の子”を集めてスタート。特にカリスマ美容ブロガーとして人気の“ゆんころ”は自身の持つトップページへの1日アクセス数が約150,000PV、過去最高では1,300,000PVを記録。Blogirlsとしての活動をきっかけに、商品プロデュース、雑誌やTVなど多くのメディアに出演し、女性マーケットでのエバンジェリストとなっています。その他多数のパワーブロガーが所属しており、ブロガーとしてだけでなく様々な方面での活躍に導いています。

    Blogirls is a group of power bloggers formed in July 2009. It began as a group of ordinary girls gaining popularity from and influencing girls aged 10-29 through their blog entries, which were made via mobile phones. Yunkoro, the most popular member and charismatic beauty blogger, recorded a maximum of 1,300,000 top-page views in one day, with a daily average of 150,000 views. Thanks to her work as a member of Blogirls, she now creates products, appears in magazines and TV shows, and has become an evangelist for the female market. Many other power bloggers belong to Blogirls, and this has led to their success not just as bloggers but also in a variety of other areas.

    公式サイトOfficial Site

  • Galmoni

    ガルモニ

    2010年5月にサービスを開始した『ガルモニ(Galmoni)』(旧ガールズモニター)は5年を経て、消費者目線に近いガルモニ編集部とユーザーによる、インタラクティブなクチコミメディアへと全面リニューアルしました。“消費者一人一人のショッピングパートナー”をビジョンに掲げ、消費者が買い物をする時に常に傍にいて、本当に必要な商品を買う道標となり、ショッピングの喜びを共有できるサービスを目指しています。クチコミのみで集まった「おしゃれ好き」「コスメ好き」の会員27万人(2015年4月現在)にアンケート・サンプリングを直接実施できるため、質の高い市場調査や商品開発、プロモーションが可能です。

    Galmoni (formerly Girls’ Monitor), launched in May 2010, is an interactive word-of-mouth media site serviced by users and the Galmoni editing department. It is focused on consumer perspectives. It has undergone a site-wide renovation. With the vision of becoming "each and every consumer’s shopping partner," it aims to be a service with which consumers can share the joy of shopping by being at their side and guiding them to buy what they really need. Because questionnaires and sampling can be managed directly to the 270,000 (as of April 2015) fashion- and makeup-loving members, who were gathered only by word-of-mouth, it is possible to conduct high-quality market research and product development, as well as promotion of in-demand products.

    公式サイトOfficial Site

  • Girls Blogger Style

    ガールズ ブロガー スタイル

    『GIRL’S BLOGGER STYLE(略:GBS)』は、2010年から過去7回開催、総動員数12千名超えを達成した世界最大級のガールズブロガーイベントです。“ブロガーによるブロガーが楽しめるブロガーイベント”をテーマに、次世代カルチャーを創り出すジャパンガールズブロガーに焦点を当て、出演するモデル達も来場者も全てブロガーという条件を徹底。「写メ撮影OK」なコンテンツやステージごとの「フォトセッションタイム」など、常日頃からSNSを通して観客とコミュニケーションを取っているブロガーだからこそできる新しい形のステージを創り出しています。

    GIRL’S BLOGGER STYLE (GBS) is a world-class female blogger event that began in 2010 and has attracted over 120,000 guests over the past 7 events. Based on the theme "a blogger event that bloggers create and in which bloggers can enjoy themselves," GBS puts the focus on Japanese female bloggers who create a next-generation style, with the condition that everyone in attendance, including fashion models, must be a blogger. One of its main features is an introduction of contents during which cell phone pictures are okay. There is a photo session time after each stage show, thereby allowing bloggers to create what they do best because they communicate with customers via SNS on a daily basis.

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