T-Garden

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T-Garden’s ServiceT-Gardenの事業紹介

T-Garden’s Service

コンタクト事業

コンタクト事業

コンタクト事業は、T−Gardenのメイン事業の一つです。カラーコンタクトの市場規模が現在の10%以下だった、2005年から企画・発売を開始しました。今なお根強い人気を誇る『Angel Color』をはじめ、多くのヒットブランドを世に送り出しマーケットの構築をしてきました。近年では、国内だけでなく、中国、香港、台湾などアジア圏を中心にカラーコンタクト需要が高まっており、ECの発達も追い風となって海外との取引が増加しています。また、若い女性だけではなく、30代以上の女性利用者の増加や、乱視用のカラーコンタクトも発売されており、マーケットとしても今後ますます成長していくことが予想されます。

コスメ事業

コスメ事業

「女の子たちの声をかたちに」をモットーに、2008年に誕生した益若つばささんプロデュースの『CandyDoll』をはじめ、多数の化粧品ブランドを展開。マーケットのデータだけに頼るのではなく、ユーザーの声や女性ならではの感性を大切にすることで「世の中の女性に、本当に響くもの」をつくっています。これまでは、10代〜20代をターゲットとしたプチプライスのメイクアップ化粧品を強みとしてきましたが、近年は、20代〜30代に向けた『NOMAMA』のようなライフスタイルを提案する新しいスキンケア化粧品などにも進出。今後は、ターゲットの幅を広げ、より多くの方に届く商品を生み出すことを目標としています。

Eコマース事業

Eコマース事業

2004年にはじめた、携帯(ガラケー)通販サイトを原点とし、2010年に総合コスメEコマースサイトとしてオープンした『Luvlit』は、カラコン・コスメの人気ラインナップが揃う公式通販ショップです。楽天市場など、ネットモールにも進出し、いくつもの賞を受賞しています。Eコマース事業は、サイト運営を通じて、世の中にトレンドを発信する役割を担っていると同時に、エンドユーザーと直接つながり、マーケットの「今」を知るための非常に重要な場にもなっています。今後はサイトでの買い方や受け取り方の多様化など、顧客本位の「買いやすさ」を追求していくことで、ブランドイメージの醸成にもつなげていくことを目指しています。

インタラクティブメディア事業

インタラクティブメディア事業

自社商品のマーチャンダイジングやプロモーションで得た知見や情報網を活かし、クライアントから依頼のあった、主に若者向け、女性向け商材のプロモーションを行います。ターゲットの特性上、つねに時代の最先端のチャネルを活用し、近年はYouTubeやTwitter、Instagramなどを駆使しクライアント要望に応えています。インフルエンサーと呼ばれる人気YouTuberやブロガー、インスタグラマーなど、彼女たちの発信力を借りながら、自社商品、他社商品の魅力を広く世の中に伝えていきます。


Cosmetic Business
コスメ事業

Cosmetic Business

  • CandyDoll(キャンディドール)

  • Borica

  • NOMAMA(ノママ)

  • AC by AngelColor(エーシーバイエンジェルカラー)

  • CandyDoll

    キャンディードール

    『CandyDoll』は益若つばさによる全面プロデュースのもと、2008年10月に誕生したコスメブランドです。イマドキフェイスを叶える“トレンド”アイテム、持っているだけでときめく“デザイン”、毎日使うものだから“肌に優しい使い心地”にこだわったアイテムで「ずるいほど可愛い」を叶えます。“透明ちゅるん肌”になれる、大人気の「ブライトピュアベース」を中心に、リップ・チークやボディアイテムを揃えたラインナップで、10代の女の子から50代の女性まで、幅広い年代の方にご愛用いただいています。

    CanyDoll is a cosmetic brand entirely produces by Masuwaka Tsubasa and it was established in October 2008.
    It grants trendy face by trend items. Its design is cute as the owner’s heart would flutter. It pursues good sense of use and gentle on the skin because it is the thing to be used every day. All because of them, CandyDoll grants “enviably cute.”
    CandyDoll has a very popular item “Bright pure base,” which makes "CHURUN skin" (no dullness, fresh and beautiful skin.) Besides that, it has lip items, cheeks, and body items. Those are loved and used habitually by wide ages such as between teens and fifties.

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  • Borica

    ボリカ

    『Borica(ボリカ)』は、“今をスぺクタルな永遠に”をコンセプトに誕生しました。20代〜30代の女性が、現在(いま)をメイクでキレイにしながらも、未来もキレイでいつづける為に、美容成分・使い心地・効果実感を追求し、メイクの仕上がりはもちろん、素肌からキレイを引き出すアイテムを展開しています。2012年5月にリッププランパー(唇美容液)を発売し、ベースメイク・アイメイクと幅広くアイテム展開を行っています。

    Borica is born with the concept “Bring the present into a spectacular eternity.” To the ladies of twenties and thirties turn present themselves beautiful by makeups and keep their beauty also in the future by using its cosmetics. Borica’s items are pursued beauty ingredients, excellent sense of use, and feeling of its effect. Therefore, those pull out the beauty of one’s bare skin as well as they have a great finish of makeup. Since May 2015, Borica started to sell Lip Plumper (Lip essence), and now it expands line ups to base makeup and eye makeup.

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  • NOMAMA

    ノママ

    日々の暮らしのすみずみにまで質のよいこだわりを。素材と質感を選べて、毎日、通年で使えるライフスタイルアイテムを提供する『NOMAMA』。
    2016 年 12 月にスキンケアラインがデビューしました。お洋服やメイクを選ぶように、スキンケアも「おしゃれ」に選ぶ。生活に調和するデザインと、使い勝手を考えた真空ボトルを採用し、肌質問わずに選べるよう無添加レシピにこだわりました。質感も香りもすべて異なるローション3種とクリーム2種のシンプル2 ステップケア。朝晩や季節の変化に合わせて組み合わせをスイッチして、通年のパートナーに。

    High quality products for every part of your daily life."NOMAMA" allows you to select ingredients with the right texture according to your lifestyle for every day throughout the year. In February of 2016, the NOMAMA skin care line debuted. Just like you choose your clothes and makeup, you can also choose your skin care with fashion in mind. NOMAMA is particular about additive-free recipes. We also use vacuum-sealed bottle specifically designed to work in harmony with your lifestyle. We offer three lotions and two creams each with their own unique texture and scent. With our system, two simple steps are all that is required for proper skin care. NOMAMA will be your partner all through the year as you can change combinations depending on the season or even the time of day.

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  • AC by AngelColor

    エーシーバイエンジェルカラー

    カラーコンタクトレンズ『AngelColor』のコスメラインとして2007年12月に登場した『AC by AngelColor』。“女の子が求める理想の肌に…”をコンセプトに抜群のカバー力を誇るベースメイクアイテムを展開し、“ACパウダー”の愛称で多くの若い女性に長年親しまれています。Disney ティンカーベルやうる星やつらなど、人気のキャラクターとの限定コラボアイテムもあり、サンリオ リトルツインスターズとのコラボレーションでは、キャラクターの顔がパフになった、まるでぬいぐるみのような刺繍パフを導入。そのかわいさからSNSや雑誌で話題を呼んでいます。

    AC by AngelColor is a cosmetics line of AngelColor and came on the market in December 2007. Its base makeup, a.k.a. AC Powder, was created from the concept of outstanding coverage for "ideal skin that girls wish to have" and has been loved by young women all over the country for years. The brand also carries limited collaborative products featuring popular characters from Disney’s Tinkerbell and Urusei Yatsura. Their collaboration with Sanrio’s Little Twin Stars features the embroidered fluffy powder puffs with a character’s face on, which are a hot topic on SNS and magazines because of their cuteness.

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Color Contact Lens Lines
カラーコンタクト事業

Color Contact Lens Lines

  • Chu's me

  • CRUUM

  • AngelColor

  • loveil

  • Putia

  • Chu's me

    チューズミー

    「瞳に、あと1mmの自信を。」 モテクリエイターとして10代~20代女性から圧倒的な支持を受ける、 ゆうこす(菅本裕子)が監修する、カラーコンタクトブランド。 様々なシチュエーションで”モテる”レンズデザインをコンセプトに、全4色を展開中。 ラブレターデザインのパッケージは「Chu's me(Choose me)=わたしを選んで」という意味の ブランド名にちなんで、恋する全ての女の子へ宛てる手紙をイメージしたもの。 Chu'smeを着けて、自信を持って恋をして欲しいという願いが込められています。

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  • CRUUM

    クルーム

    2018年9月にリリースされた『CRUUM』は、10代・20代から絶大な人気を誇っている次世代ガールクラッシュグループ「BLACKPINK」をイメージモデルに起用した、 ワンデーカラーコンタクトブランドです。メイクにこなれ感を演出するのは、控えめサイズでワザありな#141シリーズ。発色もありながら、透明感も感じられる新感覚なレンズです。よくばりな#145シリーズは、物足りなさゼロの立体感と高発色レンズで、ヌケのあるおしゃれ顔にしてくれます。 #141シリーズは5色、#145シリーズは4色、こだわりがつまった全9色のラインナップで展開しております。

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  • AngelColor

    エンジェルカラー

    カラーコンタクトレンズ『AngelColor』は創業当初から企画を開始し、2005年8月にリリースしたT-Garden初の自社ブランドです。当時、ギャル層、渋谷系女子と言われる女性たちが求めているものを徹底的にリサーチして商品化したアイテムは、読者モデルたちの間で爆発的に流行し、カラーコンタクトレンズブームのきっかけとなりました。現在は12シリーズ30種類という豊富なラインナップ、人気モデルとのコラボレーション企画など注目を集め続け、販売累計は210万箱(使用期間1カ月)販売累計200万箱(ワンデー)を突破し、市場シェアを拡大しています。

    The AngelColor color contact lenses were released in August 2005 and were T-Garden’s first private brand, whose project began at the start of the business. This brand item, which was originally conceived after thorough research into the needs of the segment of women called "gals" and "girls in Shibuya-style" at the time, became a big hit among fashion magazine amateur models and triggered the subsequent color contact lens boom. With a wide range of products, featuring 30 different types in 12 different series along with the collaborations with popular fashion models, AngelColor continues to garner attention from a wide consumer demographic. As a result, the brand is expanding its market share, having accumulated sales of 2.1 million boxes for one-month use lenses and 2 million boxes for one-day use lenses.

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  • loveil

    ラヴェール

    2012年6月にリリースされた『loveil』は、色気と強さのある歌姫として絶大な人気を誇る倖田來未プロデュースによるワンデーカラーコンタクトレンズブランドです。デザインプロデュース第一弾「ミッドナイトアンバー」は、史上初の試みとして、倖田來未の瞳の網膜を型どり、レンズ内側のデザインに採用。“倖田來未の瞳を元にデザイン”した今までにないカラーコンタクトレンズに。デザインプロデュース第二弾「シアーへーゼル」は、ヘーゼルとオリーブを絶妙に混ぜたグラデーションで、明るく穏やかな輝きをまといます。現在、倖田來未デザインプロデュースの2カラーを含む全6カラーで展開中。

    The brand “loveil,” which was released in June 2012, is a one-day color contact lens brand produced by Japan’s sexy, fierce pop queen Koda Kumi. Midnight Amber, the first design, adopted the trace of Koda Kumi’s retina and printed it inside the lens, which is a design technique that had never been used before. It is the first color contact lens “designed based on Koda Kumi’s eyes.” Sheer Hazel, the second design, is a gradient lens featuring an exquisite mix of hazel and olive colors to enhance your eyes with bright yet subdued sparkles. A total of 6 colors including the 2 colors designed and produced by Koda Kumi are currently on the market.

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  • Putia

    プティア

    2014年1月にリリースされた『Putia』はファッションモデル、タレントとして活躍する吉川ひなのプロデュースによるワンデーカラーコンタクトレンズブランドです。同性からの高い支持を得ている吉川ひなのによる“かわいい”感性が、パッケージから製品の隅々にまで表現されており、手にしただけでも、ときめきとワクワク感を与えてくれます。大人の女性らしさと愛らしさを兼ね備えた、繊細なフチとほんのり入ったニュアンスカラーが魅力のデザイン。吉川ひなのデザインプロデュースによる「エルムヘーゼル」「パームブラン」「セピアピクト」「トラッドシック」の4色を含む、全5色で展開中です。

    Putia, released in January, 2014, is a one-day color contact lens brand produced by popular TV personality and fashion model Yoshikawa Hinano. Yoshikawa Hinano has a large female fanbase and her "kawaii - cute" sense is expressed throughout her products, right down to the design of the packaging box. Just holding it in your hands makes your heart skip a beat! Combining the femininity and loveliness of an adult woman, Yoshikawa Hinano’s design features lightly nuanced colors with delicate rims. She has produced a total of 5 styles, including Elm Hazel, Palm brun, Sepia Pict and Trad Chic.

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eyecare
カラーコンタクトレンズを安全にお使い頂く為に (外部リンク)

Online Stores
通信販売

Online Stores

  • Luvlit

  • Luvlit 楽天店

  • Luvlit ZOZOTOWN店

  • Luvlit

    ラブリット

    『Luvlit』は、2010年10月に総合コスメEコマースサイトとしてオープン。2014年4月には女性ティーン向けECサイト『Candywalker Shop』とサイト統合し、F0層~F1層の女性に向けた新サイトへと生まれ変わりました。カラコン・コスメの人気ラインナップが揃う公式通販ショップであり、バイヤーが厳選した最旬のビューティトレンドアイテムも豊富に。読者モデルとのコラボ商品や、ココにしかない限定品の企画販売も!『Luvlit』を見れば流行のビューティアイテムが一目瞭然。カラコンやコスメ好きはもちろん、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心も満たしてくれます。

    Luvlit came live in October 2010 as a general cosmetics e-commerce website. It was merged with the teen-oriented e-commerce website Candywalker Shop in April 2014 and became a new website targeting the groups F0 and F1 (ages 18–34). As an official online retailer of popular color contact lenses and cosmetics, it features a large variety of trendy beauty items carefully selected by our buyers. It also offers special items produced in collaboration with fashion models and limited-edition items. Luvlit is your one-stop shop for everything in fashion. It’s the perfect website for girls who love color contact lenses and cosmetics, and it will also satisfy their curiosity about what celebrities use and wear.

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  • Luvlit 楽天市場店Luvlit Rakuten Store

    ラブリット ラクテンイチバ テン

    『Luvlit楽天市場店』は、Eコマースのさらなる事業拡大を目指し、『CandywalkerShop 楽天市場店』として2010年10月にオープン。2014年5月にはLuvlitとCandywalkerShopの統合に伴い『Luvlit楽天市場店』としてリニューアルしました。『Luvlit』本店と同様に、T-Gardenの大人気カラコン・コスメを中心に、バイヤーが厳選した最旬のビューティトレンドアイテムを豊富に取り揃えています。カラコンやコスメ好きはもちろんのこと、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心を満たしてくれます。

    Aiming for e-commerce market expansion, Luvlit Rakuten Store opened its CandywalkerShop Rakuten Store in October 2010. It was renovated in May 2014 as an integrated site of Luvlit and CandywalkerShop. Similar to the Luvlit main store, the Luvlit Rakuten Store offers a wide range of the latest and most popular beauty items, focusing on T-Garden’s best-selling color contact lenses and makeup hand-picked by the buyers. It’s the perfect store for not only those who love color contact lenses and makeup, but also for those who love to keep up with what celebrities are wearing and using.

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  • Luvlit ZOZOTOWN Store

    ラブリット ゾゾタウン テン

    『Luvlit ZOZOTOWN店』は、本店・楽天店に続く、新たなマーケット開拓として2016年11月にオープンしました。ZOZOTOWNという新たなマーケットでは、カラーコンタクトに特化し、ファッションとともにカラーコンタクトのコーディネートを提案していきます。ZOZOTOWNというマーケットでも、カラコンやコスメ好きはもちろんのこと、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心を満たしてくれます。

    Following the main and Rakuten stores, the Luvlit ZOZOTOWN Store opened in November 2016 to develop a brand new market. Similar to the Luvlit main store, the Luvlit ZOZOTOWN Store sells T-Garden’s color contact lenses, as well as a wide range of products, such as collaborative items using characters or produced with popular fashion models, and the latest beauty products hand-picked by the buyers. The DeNA market is also the perfect place for not only those who love color contact lenses and makeup, but also for those who love to know about what celebrities are wearing and using.

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