コンタクト事業は、T−Gardenのメイン事業の一つです。カラーコンタクトの市場規模が現在の10%以下だった、2005年から企画・発売を開始しました。今なお根強い人気を誇る『Angel Color Bambi Series』をはじめ、カラコンユーザーから多くの支持を集める『FLANMY』や『loveil』、最近では『Chu’s me』など多くのヒットブランドを世に送り出しマーケットの構築をしてきました。近年では、国内だけでなく、中国、香港、台湾などアジア圏を中心にカラーコンタクト需要が高まっており、ECの発達も追い風となって海外との取引が増加しています。また、若い女性だけではなく、30代以上の女性利用者の増加や、乱視用のカラーコンタクトも発売されており、マーケットとしても今後ますます成長していくことが予想されます。
「女の子たちの声をかたちに」をモットーに、2008年に誕生した益若つばささんプロデュースの『CandyDoll』をはじめ、『Borica』『shushupa!』等多数の化粧品ブランドを展開。マーケットのデータだけに頼るのではなく、ユーザーの声や女性ならではの感性を大切にすることで「世の中の女性に、本当に響くもの」をつくっています。
今まではバラエティショップを中心に販売してきましたが、近年ではドラッグストア・ECなど、販売場所・エリアを続々と拡大しています。今後はさらに広告やPRなどを強化し、より多くの人に、本当に響く商品を届けられるよう注力していきます。
T-Gardenのカラコン ・コスメ公式通販「Luvlit ラブリット」の運営とD2C*ブランド グロスシャンプー「rasica ラシカ」の企画開発、ZOZO・amazon・楽天などネットモールにも公式ショップを展開し、いくつもの賞を受賞。公式通販Luvlitが10周年を迎えた2020年末にT-Garden公式アプリをリリースしました。Web、アプリ、SNSを活用し、お客様の声が直接届くことを活かした販促企画をしています。今後は販促だけでなく、D2Cブランドを軸とし、ユーザーのお声を商品にも更に繋げていきます。
*D2C:Direct to Consumer メーカー直販
『CandyDoll』は益若つばさによる全面プロデュースのもと、2008年10月に誕生したコスメブランドです。イマドキフェイスを叶える“トレンド”アイテム、持っているだけでときめく“デザイン”、毎日使うものだから“肌に優しい使い心地”にこだわったアイテムで「ずるいほど可愛い」を叶えます。“透明ちゅるん肌”になれる、大人気の「ブライトピュアベース」を中心に、リップ・チークやボディアイテムを揃えたラインナップで、10代の女の子から50代の女性まで、幅広い年代の方にご愛用いただいています。
CanyDoll is a cosmetic brand entirely produces by Masuwaka Tsubasa and it was established in October 2008.
It grants trendy face by trend items. Its design is cute as the owner’s heart would flutter. It pursues good sense of use and gentle on the skin because it is the thing to be used every day. All because of them, CandyDoll grants “enviably cute.”
CandyDoll has a very popular item “Bright pure base,” which makes "CHURUN skin" (no dullness, fresh and beautiful skin.) Besides that, it has lip items, cheeks, and body items. Those are loved and used habitually by wide ages such as between teens and fifties.
『Borica(ボリカ)』は、“今をスぺクタルな永遠に”をコンセプトに誕生しました。20代〜30代の女性が、現在(いま)をメイクでキレイにしながらも、未来もキレイでいつづける為に、美容成分・使い心地・効果実感を追求し、メイクの仕上がりはもちろん、素肌からキレイを引き出すアイテムを展開しています。2012年5月にリッププランパー(唇美容液)を発売し、ベースメイク・アイメイクと幅広くアイテム展開を行っています。
Borica is born with the concept “Bring the present into a spectacular eternity.” To the ladies of twenties and thirties turn present themselves beautiful by makeups and keep their beauty also in the future by using its cosmetics. Borica’s items are pursued beauty ingredients, excellent sense of use, and feeling of its effect. Therefore, those pull out the beauty of one’s bare skin as well as they have a great finish of makeup. Since May 2015, Borica started to sell Lip Plumper (Lip essence), and now it expands line ups to base makeup and eye makeup.
「+αのひと手間」を「shushuっとpa!」でカンタンに手間をかけずに、いつものメイクやケアを底上げする”というコンセプトで、2018年に誕生したブランドです。
現在はメイクキープスプレーを中心に展開。お肌をしっかりケアできる厳選した美容成分を使い、10代~40代と年代・肌悩み問わずお使いいただける製品をつくっています。
It is a brand that was born in 2018 with the concept of "raising the level of your usual makeup and care without the hassle of having to spend a lot of time and effort on "shushuutpa!"
Currently, the brand focuses on make-up keeping spray. The brand is currently focusing on makeup maintenance sprays, and uses carefully selected beauty ingredients to care for the skin, creating products that can be used by people in their teens to 40s, regardless of age or skin concerns.
カラーに黒髪に透明感プラス「グロスで洗う、うるつやシャンプー」
これだけでカラーケア&ダメージ補修を同時に叶えるシャンプー&トリートメントです。サロンクオリティでサラつやの仕上がり、香りも好評。美容液成分をたっぷり配合、ヒアルロン酸・シルク・羊毛ケラチン・アルガンオイルなど化粧品と同じ成分で髪にも地肌にも優しいフリー処方。コスメメーカーの強みを活かした髪の美容液ともいえるシャンプー&トリートメント。美容室向けからスタートし、現在は自宅でのヘアケア需要に対応できるアイテムとしてEコマース事業で企画展開しているブランドです。
BRIGHTEN YOUR COLOR&MIND(あなたらしい輝きを)
Add transparency to colored and black hair with "Glossy Wash, Uruzuya Shampoo."
This is a shampoo and treatment that provides color care and damage repair at the same time. The shampoo and treatment are salon quality with a smooth, glossy finish and a pleasant fragrance. The shampoo and treatment contain plenty of beauty essence ingredients such as hyaluronic acid, silk, wool keratin, and argan oil, which are the same ingredients used in cosmetics. This shampoo and treatment can be said to be a hair serum that takes advantage of the strengths of a cosmetics manufacturer. This brand started out as a product for beauty salons and is now being planned and developed through e-commerce business as an item that can meet the demand for hair care at home.
BRIGHTEN YOUR COLOR & MIND.
かわいいをこっそり叶える、ナチュラルカラーコンタクトFLANMY
多くの女性が求める、「オトナ可愛さ」を実現するカラーコンタクトとして誕生しました。「ナチュラルさ」と「大きさ」二つの欲しいを叶える、全14色のラインナップ。レンズスペックは、紫外線をガードするUVカットプロテクト機能と酸素透過性の高いレンズ素材の使用。また、含水率58%の高含水レンズとして着け心地の良さにもこだわっています。可愛いをキーワードに、これからもずっと愛されるブランドとして進化しています。
FLANMY, the natural color contact lens that secretly makes cute a reality
FLANMY was born as a color contact lens that realizes the "women's cuteness" that many women are looking for. The lineup includes a total of 14 colors that fulfill the two desires of "naturalness" and "size". The lens specifications include a UV cut protection function to guard against ultraviolet rays and the use of lens materials with high oxygen permeability. The lenses also feature a high water content of 58%, making them more comfortable to wear. With cute as the keyword, we are evolving as a brand that will be loved for a long time to come.
「瞳に、あと1mmの自信を。」
モテクリエイターとして10代~20代女性から圧倒的な支持を受ける、ゆうこす(菅本裕子)が監修する、カラーコンタクトブランド。様々なシチュエーションで男女問わず”モテる”レンズデザインをコンセプトに、全7色を展開中。ラブレターデザインのパッケージは「Chu's me(Choose me)=わたしを選んで」という意味のブランド名にちなんで、全ての女の子へ宛てる手紙をイメージしたもの。Chu'smeを着けて、自分に自信を持って欲しいという願いが込められています。
"One more millimeter of confidence for your eyes."
This is a colored contact lens brand supervised by Yuko Sugamoto, a popular creator of eye-candy among women in their teens and twenties. Based on the concept of lens designs that are "irresistible" to both men and women in a variety of situations, a total of seven colors are currently available. The love letter design of the packaging is based on the image of a letter addressed to all girls, in keeping with the brand name, which means "Choose me" (Chu's me). The hope is that wearing Chu'sme will make you feel confident about yourself.
「“仕込む”ナチュラルメイク」
雑誌・テレビ・Youtubeと幅広く活動中の大人気モデルの香音プロデュースのカラーコンタクトブランド。
「イメチェンしたいけど変わりすぎるのは苦手」「ちょっとだけあか抜けたい」という全ての女性へ向け、レンズ直径は14.1mmと大きすぎず小さすぎない、自然な瞳に見える大きさを採用。メイクの過程に加えるだけで、いつもより少しだけ可愛くなれるナチュラルな4色のカラーラインナップを展開中。
Just a little preparation for natural makeup.
A color contact lens brand produced by the popular model "Kanon", who is active in a wide range of fields including magazines, TV, and Youtube.
The lens diameter is 14.1mm, which is neither too big nor too small, and is large enough to make your eyes look natural. A natural four-color lineup is now available to make you look a little prettier than usual just by adding them to your makeup.
「愛され度120%の瞳に」
2012年に発売して以来、圧倒的支持率No1のシリーズ。デザインプロデュースしている益若つばさのこだわりは、装用するだけで瞳が“ちゅるん”として、様々な甘さを叶えられるラインナップであること。ちょっぴり小悪魔だけどかわいらしいデザインの全6色で展開中。
"For eyes that are 120% loved."
Since its launch in 2012, this series has gained overwhelmingly the highest popularity. Tsubasa Masuwaka, who produces the designs, is particular about creating a lineup that makes eyes look "churun" and gives them a variety of sweetness. A total of six colors are available, with designs that are a little devilish but cute.
「もっとズルい瞳」
”細部のデザインまで計算し尽されたバンビシリーズ ヴィンテージ”
バンビシリーズを監修している益若つばさが1年以上かけ、色味やデザインを何度も修正し開発した、こだわりのつまったラインナップ。休日からオケージョンの色んなメイクに花を添える全6色で展開中。
More cheating eyes.
“Every detail of the Bambi series has been carefully calculated and designed."
Tsubasa Masuwaka, the producer of the Bambi series, spent more than a year revising and developing the colors and designs of this line. A total of six colors are now available to add flowers to your makeup for holidays and occasions.
「バンビシリーズ ナチュラル」で、“すっぴん”級の瞳へ。
ファッションからコスメまでマルチに活躍中の益若つばさが監修する、カラーコンタクトブランド。瞳に馴染みやすいナチュラルなデザインで、シーンを選ばずオフィスや学校などデイリー使いしやすいシリーズ。瞳に自然な “透明感”と“立体感”を与えてくれる全5色のラインナップで展開中。
Bambi Series Natural gives you eyes that look like you've never worn them before.
A color contact lens brand produced by Tsubasa Masuwaka, a multi-talented fashion and cosmetics designer. Bambi Series Natural is a series of natural-looking contact lenses that are easy to wear on a daily basis at the office or at school. A total of five colors are available to give your eyes a natural "transparency" and "three-dimensional look".
「カワイイをもっと、よくばろう♥」
"メイクもカラコンもファッションもいつもと同じじゃつまらない" そんな女の子のリアルな気持ちから生まれた、大人気クリエイターのさぁやがイメージ&プロデュースのシリーズ。ワンデー・マンスリー共に、瞳をくりっと見せる14.5mmのレンズ直径で、なりたい瞳に合わせて選べてお洒落がもっと楽しくなるような豊富なラインナップで展開中。
"Let's make kawaii even better!"
This series was created based on the real feelings of girls who say, "It's boring to wear the same makeup, contacts, and fashion as usual," and was imagined and produced by popular creator Saaya. Both one-day and monthly lenses have a diameter of 14.5mm to make your eyes look more beautiful, and there is a wide range of colors to choose from to match the eyes you want.
2018年9月にリリースされた『CRUUM』は、10代・20代から絶大な人気を誇っている次世代ガールクラッシュグループ「BLACKPINK」をイメージモデルに起用した ワンデーカラーコンタクトブランド。メイクにこなれ感を演出するのは、控えめサイズで発色もありながら、透明感も感じられる新感覚な#141シリーズ。よくばりな#145シリーズは、物足りなさゼロの立体感と高発色レンズで、ヌケのあるおしゃれ顔に。#141シリーズは7色、#145シリーズは5色の、こだわりがつまった全12色のラインナップで展開中。
CRUUM, released in September 2018, is a one-day color contact brand that features the next-generation girl crush group BLACKPINK, which is immensely popular among teens and 20-somethings, as its image model. The new #141 series, while modest in size, combines coloration and transparency to create a sense of sophistication in makeup. The well-balanced #145 series has a three-dimensional feel and high color lenses that leave nothing to be desired, giving you a neat and stylish look. The #141 series comes in 7 colors and the #145 series comes in 5 colors, for a total lineup of 12 colors packed with attention to detail.
「あなたは、違う私に恋をする。」
2012年6月にリリースされた『loveil』は、色気と強さのある歌姫として絶大な人気を誇る倖田來未プロデュースによるワンデーカラーコンタクトレンズブランド。繊細なグラデーションと立体感を重視し、華やかさのあるデザイン&カラーを実現!現在は倖田來未プロデュースカラー7色を含む、全15色で展開中。
"You fall in love with me differently."
Released in June 2012, "loveil" is a one-day color contact lens brand produced by Kumi Koda, who is immensely popular as a sexy and strong diva.Emphasizing delicate gradation and a sense of solidity, the design and colors are gorgeous!A total of 15 colors, including seven produced by Kumi Koda, are currently available.
『Luvlit』は、2010年10月に総合コスメEコマースサイトとしてオープン。2014年4月には女性ティーン向けECサイト『Candywalker Shop』とサイト統合し、F0層~F1層の女性に向けた新サイトへと生まれ変わりました。カラコン・コスメの人気ラインナップが揃う公式通販ショップであり、バイヤーが厳選した最旬のビューティトレンドアイテムも豊富に。読者モデルとのコラボ商品や、ココにしかない限定品の企画販売も!『Luvlit』を見れば流行のビューティアイテムが一目瞭然。カラコンやコスメ好きはもちろん、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心も満たしてくれます。
Luvlit came live in October 2010 as a general cosmetics e-commerce website. It was merged with the teen-oriented e-commerce website Candywalker Shop in April 2014 and became a new website targeting the groups F0 and F1 (ages 18–34). As an official online retailer of popular color contact lenses and cosmetics, it features a large variety of trendy beauty items carefully selected by our buyers. It also offers special items produced in collaboration with fashion models and limited-edition items. Luvlit is your one-stop shop for everything in fashion. It’s the perfect website for girls who love color contact lenses and cosmetics, and it will also satisfy their curiosity about what celebrities use and wear.
『Luvlit楽天市場店』は、Eコマースのさらなる事業拡大を目指し、『CandywalkerShop 楽天市場店』として2010年10月にオープン。2014年5月にはLuvlitとCandywalkerShopの統合に伴い『Luvlit楽天市場店』としてリニューアルしました。『Luvlit』本店と同様に、T-Gardenの大人気カラコン・コスメを中心に、バイヤーが厳選した最旬のビューティトレンドアイテムを豊富に取り揃えています。カラコンやコスメ好きはもちろんのこと、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心を満たしてくれます。
Aiming for e-commerce market expansion, Luvlit Rakuten Store opened its CandywalkerShop Rakuten Store in October 2010. It was renovated in May 2014 as an integrated site of Luvlit and CandywalkerShop. Similar to the Luvlit main store, the Luvlit Rakuten Store offers a wide range of the latest and most popular beauty items, focusing on T-Garden’s best-selling color contact lenses and makeup hand-picked by the buyers. It’s the perfect store for not only those who love color contact lenses and makeup, but also for those who love to keep up with what celebrities are wearing and using.
『Luvlit ZOZOTOWN店』は、本店・楽天店に続く、新たなマーケット開拓として2016年11月にオープンしました。ZOZOTOWNという新たなマーケットでは、カラーコンタクトに特化し、ファッションとともにカラーコンタクトのコーディネートを提案していきます。ZOZOTOWNというマーケットでも、カラコンやコスメ好きはもちろんのこと、芸能人やモデルが好きなミーハー女子の心を満たしてくれます。
Following the main and Rakuten stores, the Luvlit ZOZOTOWN Store opened in November 2016 to develop a brand new market. Similar to the Luvlit main store, the Luvlit ZOZOTOWN Store sells T-Garden’s color contact lenses, as well as a wide range of products, such as collaborative items using characters or produced with popular fashion models, and the latest beauty products hand-picked by the buyers. The DeNA market is also the perfect place for not only those who love color contact lenses and makeup, but also for those who love to know about what celebrities are wearing and using.